Warunki udziału w postępowaniu, oraz sposób dokonywania oceny spełniania tych warunków. 7.1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy: 7.1.1 Spełniają wymagania określone w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 7.1.2 Spełniają warunki określone w art. 22 ust. 1 ustawy, tj.: 7.1.3 Posiadają uprawnienia do wykonywania działalności lub czynności określonej przedmiotem zamówienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. 7.1.4 Posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia - wykonali należycie lub wykonują minimum dwa zamówienia na usługę ochrony osób i mienia o wartości min. brutto 200.000,00 zł każde, w okresie ostatnich trzech lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – to w tym okresie. 7.1.5 Znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia. Wykonawca w okresie trwania umowy musi być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300.000,00 zł. 7.1.6 Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na podstawie art. 24 ust. 1 i 2 ustawy Prawo zamówień publicznych. 7.1.7 Akceptują 30 dniowy termin płatności. 7.2. Wykonawca zobowiązany jest wykonywać przedmiot zamówienia zgodnie z Opisem przedmiotu zamówienia w Rozdziale IV oraz Warunkami umowy w Rozdziale V. 7.3. Ocena spełnienia warunków wymaganych od Wykonawców zostanie dokonana według formuły spełnia – nie spełnia, na podstawie dołączonych do oferty dokumentów oraz oświadczeń. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. 7.4. Niespełnienie któregokolwiek z warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania. 7.5. Złożenie przez Wykonawcę nieprawdziwych informacji, mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania, spowoduje wykluczenie Wykonawcy z postępowania. 8. Oświadczenia i Dokumenty jakie powinni dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków określonych w punkcie 7. Wszystkie dokumenty muszą być aktualne w terminie składania ofert. Złożenie nieprawdziwych informacji mających wpływ na wynik prowadzonego postępowania przez Wykonawcę spowoduje wykluczenie z postępowania. W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą następujące oświadczenia i dokumenty: 8.1 Wypełniony i podpisany formularz oferty – Rozdział III do SIWZ. 8.2 Oświadczenie – Rozdział II, do SIWZ. 8.3 Aktualny odpis z właściwego rejestru lub aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia ewidencji działalności gospodarczej – wystawiony nie wcześniej, niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 8.4 Aktualna informację z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art. 24 ust.1 pkt 9 oraz pkt 4÷8 ustawy Prawo zamówień publicznych, wystawiona nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert; 8.5 Zaświadczenie właściwego naczelnika Urzędu Skarbowego oraz właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzających odpowiednio, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, opłat oraz składek na ubezpieczenie zdrowotne lub społeczne lub zaświadczeń, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie/odroczenie/ lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 8.6 Kserokopię aktualnej koncesji MSWiA na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie ochrony osób i mienia wydaną na podstawie ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. nr 114 poz. 740 z późn. zmianami). 8.7 Wykaz części zamówienia, których wykonanie Wykonawca zamierza powierzyć Podwykonawcy. 8.8 Oświadczenie o dysponowani niezbędna liczbą pracowników posiadających licencję pracownika ochrony I lub II stopnia do zabezpieczenia realizacji przedmiotu zamówienia.- załącznik nr 2 do SIWZ. W przypadku gdy Wykonawca będzie korzystał z potencjału technicznego i ludzkiego innego podmiotu, wraz z oświadczeniem o którym mowa powyżej składa pisemne zobowiązanie tego podmiotu do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia. 8.9 Wykaz należycie wykonanych zamówień na usługę ochrony osób i mienia wraz z dokumentami potwierdzającymi należyte wykonanie umowy wystawione przez instytucje na rzecz których realizowano usługę (załącznik nr 3 do SIWZ). 8.10 Oświadczenie, o dysponowaniu minimum dwuosobowym Patrolem Interwencyjnym wyposażonym w broń palną, która nie później niż 10 minut od wezwania, podejmie działania, w celu wsparcia posterunków ochronnych, w przypadku ich zagrożenia - załącznik nr 4 do SIWZ; 8.11 Oświadczenie o wyposażeniu planowanych do realizacji zamówienia pracowników ochrony w schludnie wyglądające jednolite umundurowanie, identyfikatory, w środki łączności bezprzewodowej, oraz niezbędny sprzęt i indywidualne wyposażenie (pałkę wielofunkcyjną, kajdanki, paralizator elektryczny, opatrunek osobisty, latarkę, środki ochrony dróg oddechowych (maskę pgaz)) – załącznik nr 5 do SIWZ; 8.12 Oświadczenie o prowadzeniu bieżących szkoleń pracowników ochrony w zakresie przepisów wynikających z ustawy z dnia 22 sierpnia 1997 r. o ochronie osób i mienia (Dz. U. nr 114 poz. 740 z późn. zmianami) – załącznik nr 6 do SIWZ; 8.13 Oświadczenie o zobowiązaniu Wykonawcy do przechowywania wszystkich dokumentów dotyczących przedmiotowego zamówienia w ograniczonej dostępności tj.: nie udostępniania rozpowszechniania osobom nieuprawnionym informacji stanowiących tajemnicę służbową lub informacji, którą uzyskał w związku z wykonywaniem czynności służbowych, a której ujawnienie może narazić na szkodę prawnie chroniony interes Zamawiającego w myśl obowiązujących przepisów: · Ustawy z dnia 22 stycznia 1999 r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. 2005.196.1631). - załącznik nr 7 do SIWZ 8.14 Poświadczona przez wykonawcę kserokopia ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej na kwotę minimum 300.000,00 zł. 8.15 Umowa spółki cywilnej (kserokopia potwierdzona za zgodność z oryginałem), jeśli składającym ofertę jest spółka cywilna (jeżeli dotyczy). 8.16 Oświadczenie podmiotów występujących wspólnie, w którym Wykonawcy zobowiązują się do m. in.: a) solidarnej odpowiedzialności wszystkich podmiotów w razie nie wykonania lub nienależytego wykonania przedmiotu umowy, b) nie rozwiązywania umowy przez któregokolwiek z Wykonawców, przed wykonaniem zobowiązań wynikających z umowy, c) niedokonywania zmian w umowie bez zgody Zamawiających, d) przedstawienia podziału usług/dostaw wykonywanych przez poszczególnych Wykonawców. Zamawiający może zażądać okazania oryginału lub notarialnie potwierdzonej kopii dokumentu, jeżeli przedstawiona przez Wykonawcę kopia jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości. Wymagane dokumenty należy przedstawić w formie oryginałów albo kserokopii. Dokumenty złożone w formie kserokopii muszą być poświadczone za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę. 8.18 Wykonawca zamieszkały poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt. 8.3, 8.4, 8.5 składa dokument lub dokumenty, wystawione zgodnie z prawem kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: 1) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości; 2) nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie; 3) nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat lub składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu. Jeżeli w kraju pochodzenia osoby lub w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, nie wydaje się powyższych dokumentów, o których mowa w §2 ust.1 oraz w §1 ust.1 pkt 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 19 maja 2006r. (Dz.U. Nr87, poz.605) zastępuje się je dokumentem zawierającym oświadczenie złożone przed notariuszem, właściwym organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego odpowiednio kraju pochodzenia osoby lub kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. 8.19 Dokumenty wymagane w przypadku składania oferty wspólnej - umowa regulująca współpracę podmiotów występujących wspólnie – umowę konsorcjum (zgodnie z art. 23 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych), Umowa łącząca przedsiębiorców winna zawierać: · oznaczenie „Pełnomocnika” zgodnie z art.23 ust. 2 Ustawy do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego, z którym Zamawiający będzie się kontaktować, · sposób reprezentowania grupy przedsiębiorców, zakres i rodzaj odpowiedzialności poszczególnych podmiotów za wykonanie zamówienia oraz wszelkich innych czynności związanych z postępowaniem przetargowym, · solidarną odpowiedzialność każdego członka konsorcjum wobec Zamawiającego, dotyczącą etapu realizacji jak i odpowiedzialności z tytułu udzielonych rękojmi i gwarancji, z dokładnym określeniem kto będzie odpowiadał za udzielone gwarancje, · |