2010-08-05 Ogłoszenie postępowania nr 20/PN/2010 - Dokończenie prac związanych z przebudową Sali zebrań na cele biurowe znajdującej się w budynku G
Dodane przez Grabus dnia 05.08.2010 15:15

1

Zamawiający:

 

Tczewskie Centrum Zdrowia Sp.  z o.o.

2

Adres:

ul. 30 Stycznia 58,  83-110 Tczew

3

Tryb zamówienia:

PRZETARG NIEOGRANICZONY

4

Numer nadany przez Zamawiającego:

20/PN/2010

5

Sposób uzyskania SIWZ:

Zamówienia Publiczne NZOZ TCZEW Tczewskie Centrum Zdrowia Sp. z o.o., 83-110 Tczew, UL. 30 STYCZNIA 58, TEL 058/777 66 73 DOSTĘPNE NA STRONIE INTERNETOWEJ NZOZ

Załącznik nr 5 – dokumentacja projektowa

cz. 1 - Projekt_1.zip

cz. 2 - Projekt_2.zip

6

Opis przedmiotu zamówienia:

Dokończenie prac związanych z przebudową Sali zebrań na cele biurowe znajdującej się w budynku G

7

 Kod CPV

1.      CPV 45000000-7

 

Możliwość składania ofert częściowych:

NIE

9

Możliwość składania ofert wariantowych:

NIE

10

Termin wykonania zamówienia:

Termin realizacji zamówienia określony jest do dnia 31.11.2010r.

11

Opis warunków udziału w postępowaniu: 

VI.                Warunki udziału w postępowaniu oraz sposób dokonywania oceny ich spełnienia.

 

1.        Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają taki obowiązek ich posiadania opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, określone w zał. nr 3 SIWZ, że posiada niezbędne uprawnienia do prowadzenia działalności.

 

2.        Wiedza i doświadczenie

opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, określone w zał. nr 3 SIWZ, że posiada niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz Zamawiający oceni  warunek za spełniony, gdy Wykonawcy wykażą się wykonaniem w okresie ostatnich 5 lat, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy  -  tym okresie, minimum 3 robót budowlanych odpowiadających swym rodzajem i wartością robotom budowlanym stanowiącym przedmiot zamówienia  (z podaniem ich wartości oraz daty i miejsca wykonania), o wartości nie mniejszej niż 100.000,00 zł każda, oraz załączą dokumenty potwierdzające należyte wykonanie tych robót.

Określenie „roboty budowlane tożsame z przedmiotem niniejszego postępowania” oznacza: wykonanie robót na terenie placówek użyteczności publicznej.

 W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wypełnić załącznik nr 7 do SIWZ.

 

3.        Potencjał techniczny

opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, określone w zał. nr 3 SIWZ, że Dysponują potencjałem technicznym do wykonania  zamówienia. Zamawiający nie wymaga innych oświadczeń i dokumentów potwierdzających spełnienie tego warunku.

 

4.        Osoby zdolne do wykonania zamówienia

opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, określone w zał. nr 3 SIWZ, że dysponuje odpowiednimi osobami zdolnymi do wykonania Zamówienia oraz Zamawiający oceni  warunek za spełniony, gdy Wykonawcy ubiegający się o zamówienie oddelegują do wykonania przedmiotu zamówienia:

- kierownika budowy posiadającego uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi.

- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń elektrycznych i elektroenergetycznych,

- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami w specjalności instalacyjnej w zakresie sieci, instalacji i urządzeń cieplnych, wentylacyjnych, gazowych, wodociągowych i kanalizacyjnych,

- kierownika robót posiadającego uprawnienia do kierowania robotami w specjalności telekomunikacyjnej i teletechnicznej.

W celu potwierdzenia spełnienia tego warunku Wykonawca zobowiązany jest wypełnić załącznik nr 8 do SIWZ.

 

5.        Sytuacja ekonomiczna i finansowa

opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków:

 

W celu wykazania spełnienia warunków udziału w Postępowaniu, każdy z Wykonawców powinien przedłożyć wraz z ofertą oświadczenie, określone w zał. nr 3 SIWZ, że znajduje się w sytuacji ekonomicznej i finansowej pozwalającej na realizacje Zamówienia oraz Zamawiający oceni  warunek za spełniony, gdy Wykonawcy ubiegający się o zamówienie:

- posiadają ubezpieczenie  od odpowiedzialności cywilnej (lub inny dokument potwierdzający, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności  cywilnej) w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej, w tym zgodnej z przedmiotem niniejszego zamówienia, na wartość co najmniej 200.000,00 zł.     Ubezpieczenie winno obejmować zarówno Odpowiedzialność Cywilną deliktową jak i kontraktową . Ubezpieczenie powinno pokrywać szkody osobowe i rzeczowe wraz z ich następstwami. Jeżeli wystawione są dwie oddzielne polisy, jedna obejmująca OC deliktową a druga - kontraktową, to w każdej z tych polis suma gwarancyjna powinna wynosić min 200.000,00 zł.

 

VII.              Wykaz oświadczeń i dokumentów niezbędnych do potwierdzenia spełnienia warunków udziału w postępowaniu.

 

1)       W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy należy przedłożyć oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu określone w zał. nr 3 SIWZ.

 

2)       W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

·         oświadczenie o braku podstaw do  wykluczenia określone w zał. nr 4 SIWZ,

 

·           aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt. 2 ustawy,

 

·           aktualnego zaświadczenia właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert,

 

·           aktualnego zaświadczenia właściwego Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzającego, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenia, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert.

 

·         opłaconą polisę, a w przypadku jej braku inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia,

 

·         Dokumenty określone w dziale X niniejszej SIWZ.

 

Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla Wykonawcy, określonych w pkt. IX.2.

 

3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej przedkłada:

 

3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę  lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

·         nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

·         nie zalega z uiszczeniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu- wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

·         nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert,

 

4)   W stosunku do spółki cywilnej:

Zamawiający na zasadzie art. 25 ustawy, żąda przedłożenia w ofercie umowy spółki cywilnej, jako dokumentu niezbędnego do przeprowadzenia postępowania, wskazującego na sposób reprezentowania spółki. Jeżeli złożenie oferty i podpisanie umowy w sprawie zamówienia publicznego przekracza zakres czynności zwykłych spółki, a z treści umowy spółki nie wynika stosowne umocowanie danego wspólnika lub wspólników, dla ważności oferty wymagane jest jej podpisanie przez wszystkich wspólników albo wspólnika umocowanego w drodze odrębnej uchwały wspólników, stanowiącej załącznik do umowy spółki cywilnej bądź też przez pełnomocnika.

 

5)   W przypadku złożenia do oferty pełnomocnictwa zgodnie z pkt. XIII.7 SIWZ, wykonawcy są zobowiązani dołączyć je w formie oryginału lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza.

 

6) Oferta uczestników konsorcjum musi:

      zawierać wskazanie pełnomocnika do reprezentowania członków konsorcjum w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego. Uwaga! treść pełnomocnictwa powinna dokładnie określać zakres umocowania. Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej zastosowanie mają przepisy § 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy, oraz form, w jakich te dokumenty mogą być składane /Dz. U. Nr 226, poz. 1817/.

 

VIII.           Informacja o pozostałych dokumentach jakie Wykonawca musi złożyć w niniejszym postępowaniu.

 

1. Formularz ofertowy (wzór zał. 1 do siwz),

2. Formularz cenowy (wzór zał. 2 do siwz),

3.Uzupełniony i podpisany kosztorys szczegółowy (wzór zał. 5 do siwz),

4. Podpisany wzór umowy (zał. nr 6 do siwz),

5.Uzupełniony i podpisany wykaz  usług z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (zał. nr 7 do siwz),

6.Uzupełniony i podpisany wykaz  osób - kierownika budowy i kierowników robót, które będą brały udział w zamówieniu (zał. nr 8 do siwz),

7.Harmonogram rzeczowo finansowy prac remontowo - budowlanych (zał. nr 9 do siwz)

8.Umowa konsorcjum dostarczona po wyborze najkorzystniejszej oferty (o ile dotyczy).

 

 

UWAGA:

Jako dodatkowy dokument należy dołączyć:

 

Oświadczenia o

- okresie odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady wykonanych robót,

- okresie gwarancji i jakości na wykonane roboty,

- bieżącym utrzymaniu porządku na terenie budowy (uwzględniając wykonywanie               robót w czasie godzin pracy urzędu),

- terminie wykonania zamówienia, 

- wykonaniu robót budowlanych zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie  informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i  ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003r. Nr 120, poz. 1126).

W/w oświadczenie sporządzane jest przez Wykonawcę.

-  o odbyciu wizji lokalnej na placu budowy.

·         Wykonawca dołączy do oferty sporządzony na podstawie dokumentacji projektowej kosztorys szczegółowy, który będzie uwzględniał wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania zamówienia,

·         Wykonawca dołączy do oferty wypełniony harmonogram rzeczowo finansowy prac remontowo budowlanych dotyczących zamówienia (zał. nr 9 do SIWZ). Jest to harmonogram przykładowy, który może byś zmieniony przez Wykonawcę stosownie do jego potrzeb i wykonanego kosztorysu.

·        Aktualny odpis z ewidencji działalności gospodarczej – w przypadku Wykonawców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą lub wspólników spółki cywilnej.

 

12

Wzór umowy

Obowiązki Zamawiającego i Wykonawcy, terminy, kary umowne oraz inne istotne postanowienia umowy, która zostanie zawarta pomiędzy Zamawiającym a wybranym Wykonawcą, są określone we wzorze umowy - zał. nr 6 do siwz., który do momentu podpisania z wybranym Wykonawcą może ulec zmianie stosownie do potrzeb, o czym wszystkie strony umowy zostaną poinformowane.

 

UWAGA:

 

1.        Nie  dopuszcza się zmian postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty na

   podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy,  chyba że  konieczność zmiany umowy   wystąpi w wyniku następujących zdarzeń:

 

a)wystąpienia zmian powszechnie obowiązujących przepisów prawa w zakresie mającym wpływ na realizację przedmiotu zamówienia,

b) wystąpienia konieczności zmiany osób, wyznaczonych przez strony do realizacji przedmiotu zamówienia na inne uprawnione osoby,

c) odmienne warunki geologiczne i konstrukcyjne niż przyjęte w dokumentacji projektowej i specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót uniemożliwiające realizacje przedmiotu zamówienia wg założeń projektowych,

d) zmiany będące następstwem okoliczności leżących po stronie Zamawiającego, w szczególności:

- konieczności wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej lub w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót.

e) inne przyczyny zewnętrzne niezależne od Zamawiającego oraz Wykonawcy skutkujące niemożliwością prowadzenia prac będących przedmiotem zamówienia wg założeń projektowych.

 

2. W przypadku wystąpienia którejkolwiek z okoliczności wymienionych w ust. XVIII pkt. 1 a) i pkt. c)- e), termin realizacji przedmiotu zamówienia może ulec odpowiedniemu przedłużeniu o czas niezbędny do zakończenia jego wykonywania w sposób należyty, nie dłużej jednak niż o okres trwania tych okoliczności.

 

 

3. Zamawiający dopuszcza możliwość wystąpienia w trakcie realizacji przedmiotu umowy konieczności wystąpienia robót zamiennych w stosunku do przewidzianych dokumentacją projektową, w sytuacji gdy wykonanie tych robót będzie niezbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami wykonania przedmiotu umowy określonego w §1 ust. 1  wzoru umowy.

 

4. Przewiduje się także możliwość ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy, w sytuacji gdy wykonanie danych robót będzie zbędne do prawidłowego, tj. zgodnego z zasadami wiedzy technicznej i obowiązującymi na dzień odbioru robót przepisami, wykonania przedmiotu umowy określonego w §1 ust. 1 wzoru umowy. Zasady rozliczania tych robót znajdują się w §2 ust. 5 wzoru umowy.

 

5. Zamawiający dopuszcza wprowadzenie zmiany materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiany te będą korzystne dla zamawiającego. Będą to np. okoliczności:

- powodujące obniżenie kosztu ponoszonego przez zamawiającego na eksploatację i konserwację wykonanego przedmiotu umowy,

- powodujące poprawienie parametrów technicznych,

- wynikające z aktualizacji rozwiązań z uwagi na postęp technologiczny lub zmiany producenta poszczególnych materiałów i urządzeń przedstawionych w ofercie przetargowej, pod warunkiem że zmiana ta nie spowoduje obniżenia parametrów technicznych materiałów lub urządzeń.

6. Wynagrodzenie określone w §2 ust. 1 wzoru umowy zostanie zmienione w przypadku urzędowych zmian w obowiązujących przepisach podatkowych, w tym zmiany podatku VAT.

7. Wysokość wynagrodzenia wykonawcy za poszczególne etapy robót określone w harmonogramie rzeczowo finansowym może ulec zmianie, zgodnie ze zmianą wskaźnika cen produkcji budowlano-montarzowej, ogłoszonego przez prezesa GUS, począwszy od dnia podpisania umowy.

8. W przypadku ograniczenia zakresu rzeczowego przedmiotu umowy sposób obliczenia kwoty, która będzie potrącona wykonawcy w przypadku:

- odstąpienia od całego elementu robót określonego w harmonogramie rzeczowo finansowym nastąpi odliczenie wartości tego elementu, określonej w ty harmonogramie, od ogólnej wartości przedmiotu umowy.

- odstąpienia od części robót z danego elementu określonego w harmonogramie rzeczowo finansowym obliczenie niewykonanej części tego elementu nastąpi na podstawie ustalenia, przez zamawiającego i wykonawcę, procentowego stosunku niewykonanych robót do wartości całego elementu, następnie zostanie wyliczona wartość niewykonanych robót i odliczona od ogólnej wartości przedmiotu umowy. W przypadku gdy ten sposób wyliczenia byłby za bardzo niedokładny, dopuszcza się także możliwość obliczenia niewykonanej części danego elementu na podstawie kosztorysu przygotowanego przez wykonawcę, w oparciu o odpowiednie KNR-y lub KNNR-y oraz rynkowe ceny materiałów, robocizny oraz sprzętu, a zatwierdzonych przez zamawiającego.

 

12

Wadium:

15.000,00 zł

13

Kryteria oceny ofert i ich znaczenie:

Cena brutto: 100%

14

Miejsce i termin składania ofert:

20.08.2010 r. do godz. 11:00, Sekretariat NZOZ

15

Miejsce i termin otwarcia ofert:

20.08.2010 r. o godz. 11:15, Dział Zam. Publicznych

15

Termin związania ofertą:

30 dni

16

Data przekazania ogłoszenia do Urzędu OPWE

05.08.2010.