2014-01-17 Zmiany w SIWZ - 02/PN/2014
Dodane przez Grabus dnia 17.01.2014 10:46

 

 

OGŁOSZENIE

Zmiana w SIWZ do postępowania 02/PN/2014

Roboty budowlane polegające na remoncie Oddziału Położniczego wraz z neonatologią i blokiem porodowym, Szpitali Tczewskich S.A.

Z dnia: 17-01-2014r.

 

Nazwa (firma) Zamawiającego

 

 

SZPITALE TCZEWSKIE SPÓŁKA AKCYJNA

 

Adres Zamawiającego

 

 

UL. 30 STYCZNIA 57/58, 83-110 TCZEW. TEL. 58.777.66.73, FAX 58.531.38.30, www.szpitaletczewskiesa.pl

 

Niniejszym w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia z dnia 14-01-2014r. wprowadza się następujące zmiany:

 

1.

W SIWZ dodaje się część XXIV. „Informacja na temat możliwości powierzenia przez Wykonawcę wykonania części lub całości zamówienia podwykonawcom” o następującej treści:

„1.Wykonawca może powierzyć wykonanie części niniejszego zamówienia jedynie tym Podwykonawcom, którzy zgodnie z art.26 ust.2b PZP będą podmiotami udostępniającymi zasoby niezbędne do realizacji zamówienia. W takim przypadku zobowiązany jest do wykazania w formularzu Ofertowo – Cenowym stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ części zamówienia, której wykonanie zamierza powierzyć Podwykonawcom. do oferty należy załączyć również dokumenty Podwykonawców, o których mowa w pkt. VI.2 niniejszej SIWZ.

2. Jeśli zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b PZP, w celu wykazania spełniania warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 PZP, Wykonawca jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, iż proponowany inny podwykonawca samodzielnie spełnia te warunki w stopniu nie niższym niż wymagany w trakcie postępowania o udzielenie niniejszego zamówienia, w tym celu składając dokumenty określone w SIWZ.

3. Projekt umowy, będący załącznikiem nr 5 do SIWZ zawiera:

- zasady zawierania przez Wykonawcę oraz wymagania dotyczące umów z Podwykonawcami

-wymagania dotyczące umowy o podwykonawstwo, których niespełnienie spowoduje zgłoszenie przez Zamawiającego odpowiednio zastrzeżeń lub sprzeciwu,

- procentową wartość ostatniej części wynagrodzenia za wykonanie umowy w sprawie zamówienia na roboty budowlane.”

 

1.1.

W konsekwencji powyższej zmiany ulega zmianie oznaczenie części „Załączniki do SIWZ” z XXIV na XXV

 

2.

W Projekcie Umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ dodaje się paragraf 15 o następującej treści:

 

„PODWYKONAWCY

§ 15

 

1. Wykonawca może zlecić część wykonania robót Podwykonawcom wyłącznie w zakresie określonym w złożonej ofercie i SIWZ do postępowania 02/PN/2014. Wykonanie robót przez Podwykonawców nie zwalnia Wykonawcy od odpowiedzialności i zobowiązań wynikających z warunków niniejszej umowy. Wykonawca, zlecając roboty Podwykonawcom, zobowiązany jest bezwzględnie przestrzegać aktualnych przepisów prawa w zakresie przedmiotu niniejszej umowy.

2. Zamawiającemu przysługuje prawo żądania od Wykonawcy zmiany Podwykonawcy, jeżeli ten

realizuje roboty w sposób wadliwy, niezgodny z założeniami niniejszej umowy i przepisami obowiązującego prawa.

3. Wykonawca zobowiązany jest do koordynacji prac realizowanych przez Podwykonawców.

4. Umowa pomiędzy Wykonawcą a Podwykonawcą musi być zawarta zgodnie odpowiednimi przepisami kodeksu cywilnego. W przypadku zamiaru zawarcia umowy z Podwykonawcą, Wykonawca będzie zobowiązany do uzyskania uprzedniej zgody Zamawiającego w następującym trybie:

a) Wykonawca przedstawi Zamawiającemu wniosek wraz z projektem umowy z Podwykonawcą,

b) w terminie do 7 dni od dnia przedstawienia wniosku Wykonawcy, Zamawiający udzieli na piśmie zgody na zawarcie umowy albo – podając uzasadnienie – zgłosi sprzeciw lub zastrzeżenia do projektu umowy,

c) zgłoszenie w powyższym terminie sprzeciwu lub zastrzeżeń przez Zamawiającego do projektu umowy będzie równoznaczne z odmową udzielenia zgody,

d) w przypadku odmowy określonej w pkt. c, powyżej, Wykonawca ponownie przedstawi projekt umowy z Podwykonawcą w powyższym trybie, uwzględniający zastrzeżenia i uwagi zgłoszone przez Zamawiającego.

5. Zastrzeżenia lub sprzeciw Zamawiającego do projektu umowy o podwykonawstwo może dotyczyć:

a) niespełnienia wymagań określonych w SIWZ;

b) gdy przewidywany jest termin zapłaty wynagrodzenia dłuższy niż 30 dni.

6. Wykonawca zapewni, aby wszystkie umowy z Podwykonawcami zostały sporządzone na piśmie i przekaże Zamawiającemu kopię każdej umowy - poświadczoną za zgodność z oryginałem - z Podwykonawcą niezwłocznie, lecz nie poźniej niż do 7 dni od daty jej zawarcia.

7. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za zawarcie przez Wykonawcę umowy z Podwykonawcami bez wymaganej zgody Zamawiającego, zaś skutki z tego wynikające, będą obciążały wyłącznie Wykonawcę.

8. Umowa z Podwykonawcą będzie uważana za zatwierdzoną przez Zamawiającego, jeśli w terminie 7 dni od dnia przedstawienia przez Wykonawcę jej projektu wraz z wnioskiem o zatwierdzenie, Zamawiający nie zgłosi pisemnego sprzeciwu lub zastrzeżeń do umowy.

9. Powyższy tryb udzielenia zgody na zawarcie umowy o podwykonawstwo, o którym mowa w ust. od 4 do 8, niniejszego paragrafu, będzie mieć zastosowanie do wszelkich zmian, uzupełnień oraz aneksow do umow zawieranych przez Wykonawcę z Podwykonawcami.

10. Zlecenie wykonania części robot Podwykonawcom nie zmienia zobowiązań Wykonawcy wobec Zamawiającego za wykonane roboty. Wykonawca jest odpowiedzialny wobec Zamawiającego oraz osób trzecich za działania, zaniechanie działania, uchybienia i zaniedbania Podwykonawców w takim samym stopniu, jakby to były działania, uchybienia lub zaniedbania jego własnych pracownikow. Zamawiający zastrzega sobie prawo żądania usunięcia z terenu budowy każdego z pracownikow Wykonawcy lub Podwykonawcow, którzy przez swoje zachowanie lub jakość wykonanej pracy dali powód do uzasadnionych skarg oraz w przypadku nieprzestrzegania przez tych pracowników przepisów prawa pracy, bhp i p.poż, a także naruszenia bezpieczeństwa osób trzecich.

11. Każdy projekt umowy, a tym samym późniejsza umowa musi zawierać w szczególności postanowienia dotyczące:

a) zakresu robót przewidzianych do wykonania,

b) terminów realizacji,

c) wynagrodzenia i terminów płatności,

d) rozwiązania umowy z Podwykonawcą w przypadku rozwiązania niniejszej umowy.

12. Powyższe regulacje w sprawie umów i ich zmian z Podwykonawcami, uwzględnić także muszą następujące zagadnienia:

a) termin zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy przewidziany w umowie o podwykonawstwo nie może być dłuższy niż 30 dni od dnia doręczenia Wykonawcy faktury lub rachunku, potwierdzających wykonanie zleconej roboty budowlanej.

13. W przypadku propozycji ze strony Wykonawcy odnośnie zmiany Podwykonawcy, który – zgodnie z art. 26 ust. 2b Pzp – będzie podmiotem udostępniającym zasoby niezbędne do realizacji zamówienia, Zamawiający wyrazi pisemną zgodę na ww. zmianę pod warunkiem, że Podwykonawca ten spełnia na dzień składania ofert w postępowaniu 02/PN/2014, warunki określone przez zamawiającego w SIWZ do tego postępowania potwierdzone załączeniem wszystkich wymaganych oświadczeń i dokumentów określonych w SIWZ. Zapisy niniejszej umowy dot. podwykonawców stosuje się odpowiednio.

14. W przypadku dokonania zmian przewidzianych niniejszą umową, w tym odstąpienia od umowy, Podwykonawcom nie przysługują jakiekolwiek roszczenia odszkodowawcze w stosunku do Zamawiającego ani kary umowne.

15. W przypadku gdy Wykonawca nie dokonuje wielokrotnie zapłaty Podwykonawcy, który zawarł zaakceptowana umowę o podwykonawstwo, co powoduje konieczność tej zapłaty przez Zamawiającego w trybie art. 143c PZP i suma tych zapłat jest większa niż 5% wartości umowy z Podwykonawcą, Zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od niniejszej umowy z winy Wykonawcy, zastosowania tym samym kary umownej, o której mowa w § 12, ust. 1, pkt. 3. Zapisy § 13, ust. 2, pkt. a, stosuje się odpowiednio.”

 

2.1.

W konsekwencji powyższej zmiany ulega zmianie numer paragrafu z dotychczasowego 15 na 16

 

3.

W Projekcie Umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ dodaje się w paragrafie 8, ust. 4 – 13, o następującej treści:

 

„4. Zamawiającemu przysługuje prawo bezpośredniej zapłaty wymagalnego wynagrodzenia przysługującego Podwykonawcy, który zawarł zaakceptowaną przez Zamawiającego umowę o podwykonawstwo w przypadku uchylania się od obowiązku zapłaty odpowiednio przez Wykonawcę, Podwykonawcę zamówienia na roboty budowlane.

5. Wynagrodzenie, o którym mowa w ust.4 niniejszego paragrafu, dotyczy wyłącznie należności powstałych po zaakceptowaniu przez Zamawiającego umowy o podwykonawstwo.

6. Bezpośrednia zapłata obejmuje wyłącznie należne wynagrodzenie, bez odsetek, należnych Podwykonawcy.

7. W przypadku bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, uważa się, że zapłata Wykonawcy została dokonana w kwocie, którą Zamawiający przelał bezpośrednio Podwykonawcy. Termin zapłaty wynagrodzenia dla Podwykonawców w tym trybie wynosi 30 dni od dnia powzięcia informacji o uchylaniu się od zapłaty przez Wykonawcę.

8. Przed dokonaniem bezpośredniej zapłaty Zamawiający jest zobowiązany umożliwić Wykonawcy zgłoszenie pisemnych uwag dotyczących zasadności bezpośredniej zapłaty wynagrodzenia Podwykonawcy, o którym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, w terminie 7 dni od dnia doręczenia tej informacji.

9. W przypadku zgłoszenia uwag Zamawiający może postępować zgodnie z art. 143c ust.5 Pzp.

10. W przypadku dokonania bezpośredniej zapłaty Podwykonawcy o ktorym mowa w ust. 4 niniejszego paragrafu, Zamawiający potrąca kwotę wypłaconego wynagrodzenia z wynagrodzenia należnego Wykonawcy.

11. W przypadku wstrzymania, zaprzestania lub przerwania robot przez Zamawiającego z przyczyn niezależnych od Wykonawcy na okres dłuższy niż 2 miesiące, Zamawiający zobowiązuje się do uregulowania należności Wykonawcy proporcjonalnie do stopnia zaawansowania robot ustalonego komisyjnie protokołem przerwania robot z udziałem stron.

12. Całkowite wynagrodzenie jakie zobowiązany będzie na mocy zapisów niniejszej umowy zapłacić Zamawiający na rzecz Wykonawcy, Podwykonawcy łącznie, nie może przekroczyć wartości niniejszej umowy wskazanej w § 6 ust. 1 i nie może nastąpić w udziale wyższym i terminie wcześniejszym niż te wynikające z wykonania każdego etapu prac, o czym mowa w § 6 ust. 2 niniejszej umowy.

13. Wykonawca wraz z dokumentem, o którym mowa w niniejszym paragrafie, w ust. 1, powyżej, jeśli realizuje przedmiot niniejszej umowy z udziałem podwykonawców, składa oświadczenie o uregulowaniu wszystkich swoich zobowiązań wobec podwykonawców z tytułu umów o podwykonawstwo, zawartych zgodnie z zapisami niniejszej umowy. Przez prawidłowo wystawioną fakturę w myśl zapisu ust. 2 niniejszego paragrafu rozumie się fakturę złożoną wraz z oświadczeniem, o którym mowa w niniejszym ust. 

 

4.

W Projekcie Umowy stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ dodaje się w paragrafie 12, ust. 1, po pkt. 3, punkty 4 - 7, o następującej treści:

 

4) za brak zapłaty lub nieterminowej zapłaty wynagrodzenia należnego Podwykonawcom, w wysokości 20% wartości wynagrodzenia należnego tym Podwykonawcom,

5) za nieprzedłożenie do zaakceptowania projektu umowy o podwykonawstwo, której przedmiotem są roboty budowlane określone w niniejszej umowie, lub projektu jej zmian, w wysokości: 6.000,00 zł brutto (słownie: sześć tysięcy złotych),

6) za nieprzedłożenie poświadczonej za zgodność z oryginałem kopii umowy o podwykonawstwo lub jej zmiany, w wysokości: 4.000,00 zł brutto (słownie: cztery tysiące złotych),

7) za brak zmiany umowy o podwykonawstwo w zakresie terminu zapłaty w wysokości: 4.000,00 zł brutto (słownie: cztery tysiące złotych).

 

 

5.

W  Formularzu Ofertowo – Cenowym , stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ zamianie uległa treść punktu 8:

 

Przed zmianą:

 

„8. ZAMÓWIENIE ZREALIZUJEMY sami*/przy udziale niżej wymienionych podwykonawców wyszczególnionych w załączniku nr ______  do oferty*.

 

*niepotrzebne skreślić. UWAGA: Nie wypełnienie pustego pola jest równoznaczne z oświadczeniem Wykonawcy, iż zrealizuje zamówienie samodzielnie”

 

Po zmianie:

 

„8. ZAMÓWIENIE ZREALIZUJEMY sami*/przy udziale niżej wymienionych podwykonawców**:

 

Nazwa (Firma) Podwykonawcy**

Adres Podwykonawcy**

Zakres prac Podwykonawcy**

 

 

 

 

 

 

 

 

 

*niepotrzebne skreślić.

** tabelę należy uzupełnić w każdej kolumnie, zgodnie z ich nazwami jeśli zamówienie będzie realizowane przy udziale podwykonawców. Nie wypełnienie tabeli, w żadnej kolumnie jest równoznaczne z oświadczeniem Wykonawcy, iż zrealizuje zamówienie samodzielnie, bez udziału jakichkolwiek podwykonawcy.

 

 

Pozostałe postanowienia i zapisy SIWZ do postępowania 02/PN/2014 nie zmieniają się

 

                                                                                                                                                                                         

Zmiany i uzupełnienia obowiązujące zapisano kolorem czerwonym, nieaktualny zapis przekreślono


<treść SIWZ aktualna – ze zmianami>